DenleyPorady

Zadbaj o formę zimą! Sprawdź dietę dla każdego

3 stycznia 2017 — by 1

main

DenleyPorady

Zadbaj o formę zimą! Sprawdź dietę dla każdego

3 stycznia 2017 — by 1

shutterstock_238546954-960x641.jpg

To normalne, że zimą każdy przybiera na wadze, średnio 1 do 2 kilogramów. W ten sposób organizm chce się zabezpieczyć przed niskimi temperaturami. Problem jednak pojawia się wtedy, kiedy kilogramów przybywa znacznie więcej i są one wynikiem braku ruchu i nieodpowiedniego odżywiania.

Niestety zimowa pogoda jest mało zachęcająca do uprawiania sportów, za to jest idealna do tego, aby godzinami spędzać czas na kanapie przed telewizorem. Do tego gorące kakao albo herbata z miodem i ulubione przekąski. Taki tryb życia to prosta droga do nabrania zbędnych kilogramów, które w całej okazałości mogą nam się ukazać wiosną. Aby do tego nie dopuścić, zadbaj o zdrową dietę podczas całej zimy, może jedynie z małym wyjątkiem podczas Świąt Bożego Narodzenia. 

Racjonalne odżywianie

Podstawową zasadą, której należyieważ to wtedy metabolizm jest najszybszy, dlatego wszystko, co się zje, zostaje przetworzone na energię i spalone. To także dobry sposób na to, aby uniknąć wilczego głodu w późniejszych godzinach. Od momentu zjedzenia pierwszego śniadania należy ustalić co ile godzin będzie się jadło kolejne posiłki (mogą to być np. 3 godziny). W związku z tym, po określonym czasie należy zjeść drugie śniadanie, podobnie trzeba postąpić z obiadem, podwieczorkiem i kolacją.

Wbrew pozorom, regularne spożywanie posiłków wcale nie jest trudne do zrealizowania. Wystarczy przygotowywać sobie wcześniej porcje jedzenia, które w pudełkach będziesz zabierać ze sobą do szkoły lub pracy. Poza tym, szybko przyzwyczaisz się do nowego trybu, który wejdzie Ci w nawyk.

Diety rozgrzewające

Zimą polecane są posiłki, które nas rozgrzewają, nie tylko ze względu na niską temperaturę na dworze, ale też dlatego, że przyspieszają metabolizm. Dzięki temu tłuszcz nie odkłada się w organizmie a metabolizm przyspiesza. Wystarczy więc wzbogacić dietę o coś pikantnego – pieprz, chili cayenne, ostrą paprykę lub curry.

Zupy to podstawa

Zupy to dania idealne na zimę z kilu powodów – doskonale rozgrzewają, dostarczają mnóstwo witamin a do tego w postaci kremów są bardzo pożywne i łatwo je przygotować. Wystarczy użyć pomidorów z puszki albo mrożonej mieszanki warzywnej, aby szybko przygotować garnek pysznej zupy, którą można przechowywać w lodówce nawet kilka dni. Co ważne, zupy, które nie są przygotowane na śmietanie, dostarczają niewiele kalorii a przy tym są syte.

Warzywa i owoce bez ograniczeń

Zimą bardzo ważne jest, aby dostarczać organizmowi jak najwięcej witamin. W pochmurne i krótkie dni organizmowi brakuje witaminy D, u wielu osób pojawia się też problem z niedoborem witaminy C i A, które chronią przed infekcjami. Dlatego tak ważne jest, aby każdego dnia spożywać możliwie jak najwięcej warzyw i owoców. Jeśli chcesz jeść je na surowo – wybieraj tylko sezonowe odmiany, ponieważ szklarniowe pomidory czy rzodkiewka są ubogie w cenne składniki odżywcze. Natomiast z powodzeniem możesz zdecydować się na dietę zawierającą mrożonki oraz warzywa z puszki, np. krojone pomidory. Są nie tylko zdrowe i bogate w witaminy, ale też z ich użyciem można bardzo szybko wyczarować pyszny i zdrowy posiłek, np. ryż z ugotowaną piersią kurczaka oraz mrożoną mieszanką warzywną to doskonała propozycja na obiad.

Detoks

Detoks to doskonały sposób na szybkie oczyszczenie organizmu z nadmiaru toksyn oraz pozbycie się kilku nadmiernych kilogramów. Jednak, żeby taka dieta była bezpieczna dla organizmu i za bardzo Cię nie osłabiła, musisz przestrzegać pewnych zasad. Podstawą diety oczyszczającej jest przyjmowanie dużej ilości płynów, najlepiej w postaci czystej wody, ale też herbat ziołowych i owocowych, zup oraz soków ze świeżo wyciśniętych warzyw i owoców. Do posiłków dodawaj ostre przyprawy, które przyspieszą metabolizm, zrezygnuj ze smażonych potraw na rzecz gotowanych i pieczonych, a także zapomnij o słodyczach i alkoholu. Zaprzyjaźnij się natomiast z cytryną, zieloną herbatą, burakami, żurawiną i jabłkami. Pamiętaj też, że detoks nie powinien trwać dłużej niż kilka dni.

Tajna broń modelek

Pewnie zastanawiasz się, co jedzą, albo czego nie jedzą modelki oraz idealnie wyglądające światowe sławy. Ich sekretną bronią jest szklanka ciepłej przegotowanej wody z dodatkiem soku z cytryny, koniecznie wypita na czczo. Pija taką miksturę codziennie rano, a już po kilku dniach zauważysz efekty – przyspieszony metabolizm i więcej energii. To doskonała metoda na codzienne oczyszczanie organizmu bez negatywnych skutków.