Lifestyle

Mała czarna a 8 korzyści zdrowotnych!

7 września 2017 — by 0

main

Lifestyle

Mała czarna a 8 korzyści zdrowotnych!

7 września 2017 — by 0

Depositphotos_135020824_m-2015-960x641.jpg

Stop! Tym razem nie chodzi o małą czarną... kusą sukienkę, odsłaniającą seksowne nogi pięknej dziewczyny, więc dalej czytasz na własną odpowiedzialność ;)

Nie od dziś wiadomo, że kawa to używka. I choćby dlatego nie warto przesadzać z liczbą wypitych dziennie filiżanek czy kubków tego napoju. Przeczytaj też: „6 sposobów na prawdziwego kopa bez kofeiny”.

Byłoby idealnie, gdybyś zamiast kawy wypijał szklankę wody, z drugiej jednak strony – wszystko jest dla ludzi i nie zawsze trzeba sobie wszystkiego odmawiać. Pamiętaj jednak, że kawa wpływa na odwodnienie organizmu i dlatego po każdej filiżance – uzupełnij płyny w racjonalny sposób. A ostatnią wypijaj najpóźniej na 8-10 godzin przed snem, bo tak długo działa kofeina.

Ale żeby nie było, że kawa to samo zło i że pijąc ją musisz czuć się winny czy zagrożony! Poznaj…

8 benefitów zdrowotnych związanych z piciem kawy!

1. Kawa ma pozytywny wpływ na układ odpornościowy. Im starszy organizm, tym więcej w nim komórek podatnych na różnego rodzaju stany zapalne. Zawarta w kawie kofeina, w pewnym sensie „usypia” te komórki, dzięki czemu zapobiega cukrzycy typu 2 i chorobom serca. Obniża też ciśnienie krwi i uelastycznia tętnice. Pełno w niej antyoksydantów czyli przeciwutleniaczy niszczących wolne rodniki, a więc opóźniających procesy starzenia. Oczywiście działa – jeśli jest degustowana w umiarkowanych ilościach. A co do cukrzycy – to na cukier też trzeba uważać.

2. Naukowcy odkryli, że aromatyczna kawa pobudza mózg do działania, a osoby, które piją 2-3 filiżanki dziennie – są mniej podatne na chorobę Alzheimera lub stany otępienne w późnym okresie życia. Warto zapobiegać.

3. Jedna czy dwie filiżanki kawy dziennie zmniejszają zagrożenie wystąpienia choroby, a nawet śmierci związanej z działaniem układu sercowo-naczyniowego. Co oczywiście nie usprawiedliwia Cię od wykonywania regularnych ćwiczeń cardio 😉

4. A jeśli trenujesz systematycznie, to pamiętaj, że kawka sprawia, iż zbolałe pod wpływem zakwaszenia mięśnie – nie bolą aż tak mocno! A w dodatku – zwiększa wytrzymałość i jest źródłem ważnych substancji odżywczych!

5. Ekstrakt z zielonej kawy może pomóc pozbyć Ci się nadprogramowych kilogramów. Tak jak większość suplementów przyczyniających się do utraty wagi – kawa zawiera kofeinę, przyspieszającą metabolizm. Ale uwaga! Zadziała, o ile nie dodasz do niej śmietanki, cukru czy co gorsza – słodkiego syropu 😉

6. Mała czarna wpływa pozytywnie na pracę wątroby. Zmniejsza zagrożenia związane z chorobami tego narządu.

7. Kawa uszczęśliwia i dodaje energii. Obniża też ryzyko nabawienia się depresji i redukuje stres. W sytuacji kryzysowej – warto więc strzelić sobie espresso i tym samym ukoić nerwy, albo dodać sobie motywacji do działania! A jeśli już jesteśmy przy motywacjach to należy pamiętać, że kawa działa też jak afrodyzjak 🙂

8. Wobec powyższego – „kawa” to świetny pretekst, jeśli chcesz umówić się z dziewczyną, a przyjemne spotkania to spory ładunek endorfin, więc i mnóstwo korzyści zdrowotnych. Zatem dbaj o sobie!