main

Lifestyle

Indoor cycling? Tutaj każdy może zostać twardzielem!

29 listopada 2015 — by 2

Depositphotos_35595435_l-2015-960x640.jpg

Wprawdzie pierwszy śnieg spadł jedynie w górach, to już teraz warto pomyśleć o aktywności fizycznej pod dachem, uskutecznianej w sezonie zimowym.

Jeśli jesteś fanem intensywnego treningu, dzięki któremu utrzymasz dobrą kondycję, a jednocześnie udoskonalisz wytrzymałość – z pewnością zainteresuje Cię Indoor Cycling!

Indoor Cycling to trening fitness spopularyzowany przez niszę – społeczność kolaży, na potrzeby której, w 1989 roku w USA powstał ten rodzaj zajęć. Chodziło o to, by mogli oni stale doskonalić swoje umiejętności – niezależnie od panujących warunków pogodowych. Nurt ten szybko przeobraził się w ogólnoświatowy trend i dziś, niemal każdy może doświadczać zalet wynikających z systematycznej jazdy na rowerze stacjonarnym.

Young athletic women pedaling on a indoor bicycles gymRowerki i muzyka równa się słodka sielanka? Nic bardziej mylnego! Jest to aktywność idealna dla osób lubiących wyzwania, mierzących się z barierami i słabościami. Ten trening na interwałach jest bardzo intensywny!

Ale spokojnie! Może z niego korzystać zarówno atleta, wysportowany rowerzysta jak i pan z brzuszkiem, który właśnie zszedł z kanapy! Serio! IC jest prawie dla każdego!

Indoor cycling to ogólna nazwa zajęć o różnych stopniach zaawansowania. Regularne uczęszczanie pozwala szybko przeskakiwać na kolejne levele własnych możliwości, a raczej podjeżdżać pod coraz to wyższe górki! A później z nich zjeżdżać co wbrew pozorom wcale nie jest proste 😉

Co cechuje typowy trening ID?

Ano mieszanka wybuchowa! Dynamiczna muzyka eliminująca poczucie znużenia czy nudy, wszechstronnie oddziałujące ćwiczenia w czasie jazdy i atmosfera działania w grupie bez współzawodnictwa – oczywiście pod okiem wykwalifikowanego instruktora (lub pięknej wykwalifikowanej instruktorki ;)). Istna eksplozja motywacji!

Co można osiągnąć?

Wspomniany już wzrost poziomu wytrzymałości, zdecydowaną poprawę wydolności organizmu, wzmocnienie układu odpornościowego, redukcję tkanki tłuszczowej (można tu spalić nawet 800 kcal podczas jednych zajęć) czy widoczną poprawę kondycji ciała.

Ale to nie wszystko! Ten rodzaj treningu wpływa świetnie nie tylko na ciało, ale i na ducha. Redukuje poziom stresu, pozytywnie oddziałuje na system nerwowy organizmu (naturalny antydepresant), daje bardzo dużo radości (endorfiny w dużej dawce).

IC to sport aerobowy, modelator sylwetki i zabawa w jednym. Przetestowane na sobie. Polecam.