main

LifestylePorady

Jak sprawić by rano czuć się rześko?

12 stycznia 2016 — by 4

Depositphotos_22188019_m-2015-960x637.jpg

Wstajesz równo z chwilą gdy zadzwoni budzik? A może jeszcze drzemiesz i pierwsze kroki o poranku kierujesz do ekspresu kawowego? Czy wiesz, że dobry początek dnia wpływa na Twoją chęć do działania, efektywność i humor? Co zrobić by nie marnotrawić tego energetycznego potencjału?

Jak rano wstać bez problemów i ciągnięcia nosem po podłodze? Odpowiadam!

Zadbaj o to już wieczorem!

  • Kolację, najlepiej lekką, zjedz kilka godzin przed snem. Unikaj kawy, czekolady i czerwonego wina. Krótko mówiąc – nie wkurzaj swoich jelit. Abyś wstał niczym “świeżynka” musisz najpierw dobrze i spokojnie przespać noc. Ciężkostrawne czy pobudzające treści z pewnością tu nie pomogą.
  • Nastrój to priorytet. Połóż się zadowolony. I najlepiej nie sam 🙂 Bo jeśli sypiasz z piękną i obok pięknej kobiety, to zadowoleni powinniście być oboje! Nic tak dobrze nie robi jak fantastyczne relacje i luźny klimat. Dla snu i dla związku. Jak to sprawić? Już Twoja w tym głowa.
  • Jeśli nie kimasz przy otwartym oknie – solidnie przewietrz przed snem. Dzięki temu będziesz miał mniejszy problem z dylematem – jak rano wstać?

W nocy.

closeup Portrait of Feet of a couple in bed

  • Postaraj się utrzymywać w sypialni optymalną temperaturę. Powietrza! Nie powinno być ani za zimno, ani za gorąco. Spróbuj znaleźć równowagę – preferujesz przewiewne nocne wdzianko lub jego brak? Postaw na gruby pled. A może wolisz flanelową piżamę i polarowe skarpety, które dostałeś od babci z okazji imienin? Czemu nie? Ale wybierz do spania cienki kocyk 😉
  • Jedną z najlepszych rzeczy jaką możesz zrobić dla siebie – jest spanie przy otwartym oknie. Ma to dwie zalety: pozwala na regulację temperatury w pomieszczeniu i zapewnia dostawy tlenu.
  • Sypiaj zawsze w tym samym czasie. Wbrew powszechnej opinii, dla dobrego samopoczucia po obudzeniu – nie liczy się liczba godzin snu (oczywiście nie mam tu na myśli skrajnych sytuacji), ale jego jakość oraz zasypianie i wstawanie o tych samych porach. Nawet w weekendy 🙂 Jeśli nie stosujesz tej metody – warto na początku “poświęcić” się by szybko uzyskać zbawienne efekty. Kwestia przyzwyczajenia i gdy ranne wstaną zorze będziesz jak nowo narodzony.
  • Wycisz hałas. Wiadomo – jeśli nie mieszkasz w leśnej głuszy czy choćby w domu z ogródkiem – pomysł z otwieraniem na noc okna nie jest dla Ciebie. Na miejski szum uliczny nic nie zdziałasz. Pomijając tę kwestię – jeśli przeszkadzają Ci nocne hałasy – korzystaj z zatyczek do uszu. Nie są one na tyle wygłuszające, że nie usłyszałbyś budzika, a jednocześnie stłumią niepotrzebne dźwięki zakłócające Twój nocny błogostan.

Rano.

  • Wyłącz budzik i wstań! Bez ociągania. Im więcej powodów dasz sobie by tego nie zrobić – tym bardziej będziesz czuć się nieszczęśliwy i zdemotywowany. Jeśli to Cię nie przekonuje – wynieś dzwońca do innego pokoju. Będziesz musiał wstać aby go wyłączyć.
  • Rano Twój organizm jest odwodniony i brakuje mu tlenu. Wypij szklankę wody. Woda wypita na pusty żołądek pobudzi Twój metabolizm, zniweluje uczucie zmęczenia i poczujesz się rześko. Weź też kilka głębokich oddechów.
  • close up image of young man strong legs off trail running at amazing summer sunset in sport and healthy lifestyle concept and jogging cross country training workoutĆwiczenia. Wiadomo. Jeśli po obudzeniu jesteś oszołomiony – poranna przebieżka po świeżym powietrzu z pewnością szybko pozwoli Ci się ogarnąć. Warto poćwiczyć jakkolwiek. Tak jak lubisz. W domu, na siłce czy też w inny sposób. Im więcej z siebie dasz tym więcej energii skumulujesz na cały dzień. Trening przysporzy Ci endorfin. Jeśli to dla Ciebie zbyt duże wyzwanie – przynajmniej się rozciągnij. Ciało po kilku godzinach bezruchu potrzebuje rozkręcenia. Kilka minut rozciągania zwiększy obieg krwi, a zarazem energię i motywację. Z taką mocą nic tylko zaczynać nowy dzień.
  • Uważaj z kawą. Nie mówię – nie pij. Kawa o poranku, dla milionów ludzi na całym świecie, to element stylu życia i nie da się go zastąpić. Jednak codzienne picie tej samej dawki kofeiny sprawi, że Twój organizm się do niej przyzwyczai i co jak co – ale efektu przebudzeniowego nie będzie.
  • Przypomnij sobie co na dziś zaplanowałeś, włącz muzykę by złapać dobry nastrój i do dzieła.

Wdrażasz od zaraz? Gratulacje! Wiesz już jak rano wstać i właśnie zostałeś rannym ptaszkiem! Każdy dzień będzie Twój!