main

Lifestyle

Jak się nie przetrenować?

24 stycznia 2020 — by 0

IMG_0835-960x540.jpg

Dbanie o formę – zacna sprawa. Ale trzeba pilnować… żeby nie przeholować! Przesadna ilość i intensywność treningów może odbić się niekorzystnie na twoim zdrowiu, jednak i na osiągnięciach sportowych! Stan zmęczenia po ćwiczeniach jest pożądany, ale są granice i różnice między dobrym a złym zmęczeniem! Dlatego musisz wiedzieć jak trenować i jak się nie przetrenować?!

Zespół przetrenowaniazmniejszenie wydolności wysiłkowej, będące następstwem źle zaplanowanego, zbyt intensywnego procesu treningowego. 

Fizyczne i psychiczne zaburzenia przetrenowania:

  • Bóle mięśni i stawów,
  • Brak apetytu, problemy z układem pokarmowym,
  • Bóle głowy,
  • Przeziębienia, infekcje, alergie,
  • Nawracająca opryszczka,
  • Zaburzenia koordynacji ruchowej,
  • Kontuzje, urazy,
  • Ospałość, apatia,
  • Spadek koncentracji,
  • Zaburzenia snu,
  • Brak energii i motywacji.
jak się nie przetrenować
Spodnie dresowe Denley.pl

GDY PRZEHOLUJESZ…

  • Mięśnie rosną w czasie regeneracji, czyli wtedy, kiedy odpoczywają. Bez odpoczynku – tempo wzrostu spada, zatem musisz dawać im czas!
  • To, jak ciężko trenujesz – ma znaczenie! Warto pokonywać kolejne progi intensywności, jednak trzeba to robić z głową. Fakty są takie, że jeśli będziesz przekraczać granice swojej wydolności – będzie to powodować bóle mięśni, osłabienie, spadek energii. A co za tym idzie – dalszej motywacji… A przecież nie o to chodzi!
  • Problemy ze snem, zaburzenia erekcji, nadciśnienie, złe samopoczucie, spadek masy ciała… to tylko niektóre skutki uboczne przetrenowania, mogące ujawnić się nawet po dwóch tygodniach od przegięcia z treningiem!

Jak się nie przetrenować?

  • Planuj aktywność, ale i odpowiednią długość czasu i odstępy czasowe na regenerację. Jeśli jesteś w okresie wzmożonego wysiłku (nie tylko na siłce, ale i w codziennym życiu) – na treningu też trochę odpuść. Między obciążeniem organizmu a odpoczynkiem musi być balans!
  • Wykonuj ćwiczenia wielowarstwowe. Sześć serii na konkretną grupę mięśniową nie da ci więcej niż trzy serie na więcej partii.
  • Nie staraj się być lepszy na siłę! Rozwijaj się, ale nie posuwaj się za daleko!
  • Jeśli już się przetrenowałeś – odpocznij. Dobrze zrobi ci dłuższa, nawet kilkutygodniowa przerwa.

Sprawdź ubrania sportowe od Denley.pl!