main

LifestyleModaPorady

Jesienno-zimowe aktywności. W co się ubrać?

15 listopada 2017 — by 0

Depositphotos_40667691_m-2015.jpg

Choć okres jesienno - zimowy sprzyja spędzaniu czasu wolnego w klubie fitness lub na hali, to jednak ta alternatywa wcale nie zwalnia wysportowanych facetów od treningów na zewnątrz. 

Tego rodzaju aktywność sportowa, przy mniej sprzyjających warunkach pogodowych ma mnóstwo zalet! Wręcz jest wskazana i najlepsza dla zdrowia!

Zalety treningu na świeżym powietrzu w okresie jesieni i zimy:

  • Im niższa temperatura, tym więcej kalorii spalasz! Organizm wydatkuje energię nie tylko na ruch, ale też na termoregulację ciała.
  • Regularne treningi za zewnątrz wzmacniają odporność. To nic innego jak hartowanie organizmu. Wystarczy odpowiednio się ubrać.
  • Jogging na bieżni nigdy nie zastąpi tego na nierównym i zmieniającym się podłożu. To właśnie w terenie mięśnie, stawy i ścięgna pracują najlepiej i mają okazję się wzmocnić. W takich warunkach wzrasta również siła i wytrzymałość.
  • Kocyk, herbata, książka i hygge to najlepsza metoda na zimę? Zapomnij. Ciepło kominka jest fajne, ale spędzając za dużo czasu w pomieszczeniach – będziesz niedotleniony. Na dobre samopoczucie, na sen, na koncentrację – potrzebne jest powietrze. Dużo powietrza!
Męska kurtka softshell_Denley.pl
W co się ubrać na trening w terenie?
  • Przede wszystkim warto postawić na ubrania termoaktywne. Na termoaktywny T-shirt lub/i bluzę, które świetnie odprowadzają wilgoć – przyda ci się kurtka softshell, bo skutecznie zabezpieczy cię przed chłodem i ewentualnymi opadami deszczu. To jesienią. Z kolei zimą – lekkie kurtki softshell sprawdzają się jako warstwa pod kurtki membranowe.
  • Jeśli już jesteśmy przy warstwach – nie przesadź z ich ilością. Ubieranie warstwowe jest świetnym rozwiązaniem na co dzień i w czasie treningu, jednak przy nadmiernej ilości ubrań – szybko się spocisz i zgrzejesz. W zależności od pory roku i warunków atmosferycznych – ubieraj od 2 do 4 warstw odzieży.
  • Nie zapominaj natomiast o ochronie “wystających” części ciała. Klasyczne ciepłe skarpetki zamiast stópek, by zabezpieczyć kostki, czapka, która zmieści się np. pod rowerowym kaskiem i szalik oraz rękawiczki – to podstawa. Skórę twarzy posmaruj kremem, który chroni przed zimnem.
  • Jeśli mimo zalet nie dasz się przekonać do biegania czy jazdy na rowerze w okresie jesienno-zimowym – uprawiaj chociaż regularne spacery. Włóż wygodny dres i sportową kurtkę. Zaopatrz kieszenie w kieszonkowe ogrzewacze dłoni i korzystaj z pogody!