main

Lifestyle

Savoir vivre korzystania z telefonu komórkowego!

27 września 2019 — by 0

Depositphotos_103980960_l-2015-960x593.jpg

Bez telefonu jak bez ręki! Dosłownie! Często jest tak, że gdy zdarzy nam się zapomnieć i wyjdziemy z domu bez smartfona – mamy poczucie, jakby czegoś nam brakowało.

Zaawansowane technologicznie „komórki”, wypchane po brzegi aplikacjami „ułatwiającymi” funkcjonowanie – wprost opanowały nasze życia! Towarzyszą nam niemal na każdym kroku i nikogo już nie dziwi, że nim zjemy obiad w restauracji – to robimy mu fotę. Dziwnym trafem schaboszczaków babci jakoś w feedach nie widać 😉 Lecz do brzegu!

Wpływu technologii na zachowania ludzkie powstrzymać się nie da. Nie ma sensu dyskutować z pozytywnymi aspektami postępu cyfrowego. Jednak warto wylogowywać się do życia, mieć jakieś granice i wartości bezpośrednich interakcji nie przedkładać nad miłość do smartfonów. Dlatego dziś mamy dla Was 10 zasad dotyczących dobrych manier, przy korzystaniu z komórek.

Savoir vivre korzystania z telefonu komórkowego! 

  1. Nie musisz odbierać w każdej sytuacji! I nie powinieneś! Nie rób tego przy stole, gdy jesz z kimś posiłek, nie rób tego podczas randki lub ważnego spotkania. W telefonach jest taka tajemnicza funkcja „wycisz”. Wiesz? Korzystaj z niej! No i nie wysyłaj wiadomości SMS, gdy akurat spotykasz się z kimś face to face!
  2. Dźwięk wyłączaj we wszelkich miejscach, które wymagają kultury! Nie tylko w restauracji, ale też w kinie, teatrze, w galerii i podczas ważnych uroczystości!
  3. To działa w dwie strony! Gdy to ty do kogoś dzwonisz – odczekaj max. 5 sygnałów i rozłącz się. A potem czekaj, aż ta osoba oddzwoni! Nie atakuj jej 😉 No chyba, że jest to sprawa naprawdę niecierpiąca zwłoki.
  4. Rozmawianie w toalecie jest słabe! Bardzo słabe!
  5. Niech twoje rozmowy będą kameralne. Rozmówca nie powinien czuć zażenowania, mając świadomość, że po drugiej stronie, temat waszej rozmowy zna cała okolica 😉 Okolica też nie powinna! Kiedy odbierasz rozmowę lub dzwonisz – odejdź nieco na bok.
  6. Staraj się nie prowadzić rozmów w środkach komunikacji miejskiej, w kolejkach do… Jeśli już musisz odebrać, przeproś dyskretnie i szybko załatw sprawę 😉
  7. Przerwane połączenie? Oddzwania ten, kto dzwonił pierwszy.
  8. Rozmowę kończy ten, kto zadzwonił!
  9. Nie dzwoń do ludzi na pogaduchy w ich godzinach pracy albo nauki. Nie dzwoń w godzinach 22:00 – 8:00, chyba, że jest to absolutnie konieczne! W sprawach służbowych kontaktuj się w dni powszednie, mniej więcej między 7:00 a 17:00.
  10. Używaj klasycznych, stonowanych, nie przeszkadzających nikomu dzwonków!